Go to China! Chiny światowym hegemonem?

Go to China! Chiny światowym hegemonem?

Na początek należy odrzucić stereotypy, które są powtarzane przez media i osoby, które nigdy wcześniej nie były w Chinach.

O Chinach należy myśleć jako kontynent, są tak duże jak Europa. Chiny to kraj wysoko rozwinięty, potwierdzają to m.in.: 

- duże aglomeracja miejsce liczące średnio 10-35 milionów mieszkańców

- infrastruktura i komunikacja w całym kraju (pociągi rozwijają prędkość 300-400 km/h)

- 35% mieszkańców Chin stanowi klasa średnia, i cały czas rośnie.

Mit o "chińczyku pracującym za miskę ryży" należy zamienić na fakty, że Chińczycy średnio zarabiają od 2 000 do 3000 zł na najprostszych stanowiskach np kasjerka w supermarkecie, pracownik podstawowy w fabryce. A liczba milionerów jest największa na świecie.

Jeśli już szok o Chinach miną, możesz zacząć myśleć o biznesie.

Biznes w Chinach to przede wszystkim import.

Ten sposób biznesu jest wykonywany przez 90% Polaków. Najłatwiej znaleźć nowy, interesujący produkt, którzy można sprzedać z zyskiem na Polskim czy Europejskim rynku. Chińczycy z przyjemnością sprzedają swoje towary. W skrócie: cena zależy od jakości i ilości zamówionego towaru. Transport najczęściej jest wliczony w cenę. Pamiętaj o sprawdzeniu certyfikatów jakości UE oraz jakie cło występuje na dany towar.

Gdzie szukać dostawców?

Najczęściej przedsiębiorcy wyszukują towary przez strony internetowe typu: Alibaba.com Jeśli szukasz towarów bezpośrednio od fabryk, albo planujesz zamawiać w większych ilościach (kontenery) - najlepiej wybrać się na targi branżowe organizowane w Chinach.

Targi branżowe w Hong Kongu, Cantonie oraz w Shanghaju to główny cen naszych wyjazdów. Na targach znajdziesz rekomendowane fabryki i przedstawicieli wielkich firm, którzy wystawiają się z nowymi oraz sprawdzonymi towarami. Targi to także pokaz nowinek technologicznych oraz trendów na najbliższy czas. Wybór jest wielki, więc od Ciebie zależy czy jedziesz w celu szukania nowych dostawców i kontrahentów czy szukasz inspiracji do handlu.

Spotkania z Polskimi przedsiębiorcami, którzy mieszkają i zajmują się biznesem w Chinach. Te spotkania to ogromna i ciekawa dawka wiedzy, o tym jakie są Chiny i jak robić biznes z Chińczykami. Różnice kulturowe, językowe, mentalnościowe oraz wartościowe są na tyle wielkie, że aby nie stracić najpierw należy zrozumieć sposób myślenia chińczyków. Spotykamy się z osobami, które mają różne doświadczenia w różnych branżach na rynku Chińskim. Dzięki temu uczymy jak postępować i na co zwrócić szczególną uwagę w kontaktach z Chińczykami.

Aby taki wyjazd był owocny, należy przygotować się pod względem znajomości danej branży, cen towarów w Polsce, oraz rodzajem wymaganych certyfikatów na terenie UE. Wizytówki oraz parę słów po chińsku mile widziane.

Zwiedzanie oraz relaks. Podczas tak intensywnego wyjazdu zawsze znajdziemy czas na zwiedzanie historycznych ośrodków, świątyń buddyjskich oraz kąpiel i relaks na plaży. Poza tym to bardzo dobra okazcja, aby posmakowac lokalnej kuchni.

Wszystko w odpowiednich proporcjach.

 

Każde spotkanie z Chinami jest inne :)

 

 

Zapisz się na nasz Newsletter
i bądź na bieżąco z naszą ofertą szkoleniową